Dag Tre - Egypten

Vaknade runt sju och gick för att äta frukost, efteråt bytte vi om för att bada lite. Det var inte lika varmt idag, eller ja, solen var bakom molnen så det kändes inte lika hett men det var fortfarande 24 grader ungefär. Vi bestämde oss för att ta bussen till havet för att titta lite där. Hotellet hade bussar som gick varje halvtimme ner till Makadi och där fanns det flera butiker och en liten slingrig väg ner till stranden och havet. Så vi tog en buss och sen blev det en liten promenix innan vi var framme. Det var inte så supervarmt där heller men barnen badade och sen letade de efter snäckskal på stranden, Alexander letade efter fiskar i vattnet och Timja byggde högar av sand. Det var en man som gick runt med en kamel men barnen brydde sig inte alls om den, jag trodde Timja skulle vara nyfiken men hon hade fullt upp med sina torn.

När vi var vid havet så fick vi inte alls vara ifred för de där människorna som försöker sälja upplevelser, så fort man blivit av med en så kom en ny. Alla var ju såklart bäst på sitt; Dykning, snorkling, fisketurer, hästridning osv. Efter en stund åkte vi tillbaka till hotellet för att äta lunch och låta Timja sova middag. Resten av dagen tog vi det ganska lugnt, Andreas tog med sig Liam till Makadi för att titta i deras butiker och Alexander badade med sina nyfunna kompisar. På kvällen efter vi ätit middag så var Timja ganska gnällig så jag stannade på hotellrummet med henne medans de andra tre gick för att titta på kvällshowen som hotellet bjöd på varje kväll. Denna kväll var det magdansös och nån akrobat som de tittade på. Jag hade somnat med Timja innan de kom tillbaks.